0
 

همان طور که طراحی داخل ساختمان باعث زیبایی و نظم درخانه می شود، طراحی محوطه ساختمان نیز، به زیبایی و لذت بخش بودن فضای باز ساختمان کمک می کند. محوطه سازی نوعی طراحی و معماری اطراف ساختمان است که باعث می شود محیط زندگی شما از حالت به هم ریختگی و کسالت آور به محیطی خاص و دلنشین مبدل گردد. برای اجرای و طراحی محوطه در رشت و گیلان حتما باید از متخصصین ماهر در این حرفه کمک گرفت.

طراحی محوطه ویلا در گیلان

طراحی محوطه در گیلان

طراحی محوطه یا محوطه سازی چیست؟

به طور کلی محوطه سازی تکنیکی است که برای ایجاد محیطی جذاب و دلنشین استفاده می شود. منظور از محوطه فضای بیرونی ساختمان و محوطه سازی، یعنی کاربردی کردن فضای بیرونی و محوطه ساختمان که با انتخاب ها و المان های مختلفی همراه باشد مانند : نور پردازی، آبنما، آلاچیق سازی و مبلمان فضای باز و ...

امروزه محوطه سازی ساختمان از اهمیت بسیاری در شهرها به خصوص طراحی محوطه در رشت، برخوردار است. ویلاهای زیادی در شهرهای مختلف گیلان وجود دارد که اکثر آنها با محوطه سازی ساختمان جلوه ای زیبا و بی نظیر به خود گرقته اند. رسیدگی به گل و گیاه و گلدان های موجود در محوطه ساختمان و نور پردازی وآلاچیق سازی و... زیبایی خاصی به این خانه ها و ویلا ها بخشیده است.

طراحی نما یعنی چه ؟

طراحی یک ساختمان که دارای ویژگی های ظاهری معماری است و با داشتن پیچیدگی های دقیق معماری و قسمت های تزئینی علاوه بر سایر قسمت های خارجی ساختمان مشخص می شود. نما به معنی روکار و به قسمت جلویی هر چیزی مخصوصا ساختمان ها گفته می شود. در حقیقت نمای ساختمان هویت آن ساختمان را نشان می دهد. در زمینه طراحی محوطه و نما در رشت، این شهر جزء اولین ها و پیشرفته ترین شهر ها در ایران است.

طراحی باغ ویلا با آلاچیق

درباره استان گیلان و شهر زیبای رشت

استان گیلان در همسایگی دریاچه خزر واقع شده که بیشترین قسمت سواحل دریا را دارد. استان گیلان به مرکزیت رشت یکی از سرسبز ترین استانهای کشوراست این استان به خاطر داشتن آب و هوای عالی و پاک، جنگل های انبوه و بکر ودریا وسواحل زیبای آن، مکانی بی نطیر برای مسافران و همچنین سرمایه گذاران املاک از شهرهای دیگر کشور است. شاید برایتان جالب باشد کلمه گیلان به معنی سرزمین گیلک ها است.

در گیلان و به خصوص شهر زیبای رشت ویلاهای بزرگ و کوچک فراوانی می بینیم که با گلها و درختان منظم وزیبا، طراحی محوطه و نما را تحت تاثیر قرارداده و با ایجاد نمای مناسب چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. با در نظر گرفتن این موضوع نتیجه می شود اجرا و طراحی محوطه در گیلان از مهارت و تکنیک خاصی است.

محوطه سازی در رشت

 طراحی محوطه و نما در رشت و گیلان

طراحی نما در رشت و گیلان یکی از اصلی ترین خدمات قابل ارائه در مجموعه نورفکری است.در طراحی محوطه و نمای ساختمان در گیلان باید به نکاتی توجه داشت. یکی از این موارد  دمای هوا و وضعیت آب و هوایی این استان می باشد. در طراحی محوطه در مناطق سرد سیر باید از عایق استفاده شود تا از ترک خوردگی جلوگیری شود این ر حالی است که برای طراحی  نما ساختمان در رشت باید به عوامل زیست محیطی مانند باران که باعث تخریب نما می شوند دقت داشت.

طراحی محوطه در گیلان و در هر شهری باید متناسب با منظر همان شهر مطابقت داشته باشد مثلا دیزاین نما و محوطه ویلا در گیلان علاوه بر زیبایی بخشی به ساختمان مورد نظر در زیبایی منظر شهری هم تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال طراحی و اجرای نما در رشت سبکی متفاوت با طراحی نما در شهر یزد است. بعد از رعایت اصول وضوابط طراحی نما باید سلیقه و نظر مالک را هم  در نظر گرفت.

دفتر مهندسی طراحی و اجرای نما در گیلان

نکات قابل توجه در محوطه سازی در گیلان

امروزه علاوه برفضای سبز جنگل ها پارک ها از فضای محوطه سازی شده در محل سکونت خود هم می توان زیبایی وطراوت خاصی به محیط زندگی داد. طراحی محوطه و نما در گیلان بیشتر بر پایه کاشت گیاهان متناسب با منطقه می باشد .درست کردن باغچه های اصولی واستفاده از حوض و نورپردازی محوطه ساختمان را رویایی می کند. حراحی محوطه با کاشت گیاهان مناسب هر منطقه شامل مراحل زیر است:

  • ایجاد باغچه ها با ابعاد مختلف بسته به مساحت زمین
  • خاکریزی باغچه ها یا خاک مناسب و کود دامی پوشیده
  • کاشت نهال با توجه به شرایط آب و هوایی
  • آبیاری نهال ها پس از کاشت و نگهداری و هرس

طراحی محوطه در گیلان

کلام آخر

مجموعه نورفکری از سال 1359 در زمینه فروش مصالح ساختمانی در گیلان فعالیت خود را آغاز نموده و تا کنون تبدیل به یکی از سابقه دار ترین و شناخته شده ترین مراکز طراحی محوطه و نما در رشت و استان گیلان گردیده. اگر قصد دارید محوطه ویلا یا خانه خود را با به روز ترین اصول طراحی و آخرین تکنیک ها ارتقا دهید یا به دنبال طراحی نما برای ساختمان خود یا به دنبال اجرا و خرید موزائیک در رشت هستید، مجموعه نورفکری از صفر تا 100 در کنار شما خواهد بود و تمامی نیاز های شما را برطرف خواهد کرد. 

 

طراحی نما در گیلان
09111312662